arthra

Κολύμβηση: Μια υπέροχη μορφή άσκησης για τους ασθενείς με διαβήτη

kolymvisi askisi gia astheneis me diaviti m

Η κολύμβηση είναι η καλύτερη μορφή άσκησης που μπορεί να επιλέξει ένα διαβητικό άτομο. Το σώμα μέσα στο νερό δουλεύει καλύτερα και πιο ολοκληρωμένα απ’ ότι εκτός αυτού. Λόγω της άνωσης, οι ασθενείς με διαβήτη επιβαρύνονται μόνο με το 10% του σωματικού τους βάρους, πράγμα που προσφέρει στα άτομα με αρθρίτιδα και με επιπλέον βάρος τη δυνατότητα να δουλεύουν περισσότερο χωρίς το αίσθημα της πρόωρης κόπωσης και χωρίς καμία επιβάρυνση των οστών και των αρθρώσεων. Στο νερό η καρδιά λειτουργεί με 10-13 λιγότερους παλμούς ανά λεπτό σε σχέση με την ξηρά επιτυγχάνοντας, έτσι τα ίδια αποτελέσματα σε καρδιά, πνεύμονες και μύες, με πολύ λιγότερη προσπάθεια, χαρίζοντας επιπλέον αίσθημα ευεξίας.

Η πυκνότητα του νερού, ούσα 12 φορές μεγαλύτερη απ' αυτή του ατμοσφαιρικού αέρα, προκαλεί υδροστατική πίεση, η οποία «φροντίζει» ώστε να γυμνάζεται ομοιόμορφα όλο το σώμα, καίγοντας ταυτόχρονα λίπος. Αυτό συμβαίνει γιατί μέσα στο νερό ελαχιστοποιείται η αυξανόμενη θερμότητα που δημιουργείται κατά την άσκηση, χωρίς ο οργανισμός ν' αναγκάζεται να αποθηκεύει λίπος. Έτσι πετυχαίνουμε τη δράση της ινσουλίνης στους ιστούς και τη μείωση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα, το οποίο σε συνδυασμό με την αύξηση της μυϊκής μάζας έχει ως αποτέλεσμα την ελάττωση των αναγκών της ινσουλίνης. Καλό θα ήταν ο ασκούμενος να κολυμπά 4-5 φορές την εβδομάδα, την ίδια ώρα. Ξεκινώντας από 5 έως 10 λεπτά για τους αρχάριους και αυξάνοντας σταδιακά τη διάρκεια της άσκησης στα 30 έως maximum στα 60 λεπτά για τους πιο προχωρημένους, κάνοντας πάντα συχνά διαλείμματα. Η ένταση της άσκησης θα πρέπει να είναι χαμηλή ή μέτρια, διότι η έντονη άσκηση μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα.

Με το κολύμπι επίσης μπορούμε να πετύχουμε και ήπια μυϊκή ενδυνάμωση, χρησιμοποιώντας «χεράκια», «κοντά πέδιλα» και «βαρελάκια», πράγμα που βοηθά στη βελτίωση του μεταβολισμού και στην καλή διατήρηση της οστικής μάζας, διευκολύνοντας το διαβητικό άτομο στις καθημερινές και ίσως επίπονες δουλειές. Το stretching πρέπει πάντα να γίνεται στο τέλος κάθε προγράμματος για τη βελτίωση της ευελιξίας των αρθρώσεων αλλά και την αποφυγή τραυματισμών.

Μικρές συμβουλές

  • Επιλέξτε το κατάλληλο κολυμβητήριο για εσάς, να τηρεί όλους τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας.
  • Ενημερώστε τον προπονητή ή ναυαγοσώστη για την κατάστασή σας και φοράτε πάντα ένα αναγνωριστικό βραχιόλι για το διαβήτη.
  • Καλύψτε τυχόν πληγές ή τραύματα που εύκολα μπορεί να μολυνθούν.
  • Φοράτε πάντα σαγιονάρες στα αποδυτήρια και στον χώρο της πισίνας.
  • Χρησιμοποιήστε σανίδα ή μακαρόνια σε περίπτωση που δεν αισθάνεστε απόλυτα κυρίαρχοι του σώματός σας.
  • Κρατάτε πάντα ένα σνακ σε μια άκρη της πισίνας, σε περίπτωση που πέσει το σάκχαρο στο αίμα σας ενώ κολυμπάτε.
  • Αν δε θέλετε να αποσυνδέσετε την αντλία ινσουλίνης διατηρείστε τη σε δροσερό μέρος.
  • Κάντε πάντα μπάνιο μετά το κολυμβητήριο. Το νερό της πισίνας μπορεί να ξηράνει το δέρμα σας.

 

Ιωάννα Βαπορίδη

MSc καθηγήτρια φυσικής αγωγής ειδικευμένη στην άσκηση στην εγκυμοσύνη και τη λοχεία

  • DOLBETIX

    DOLBETIX®

    Αποσυμφορητικό και καταπραϋντικό
    για τα ακροδάχτυλα

    Περισσότερα
  • COLIPEX

    COLIPEX®

    Καινοτομία στην ανάπλαση
    των ατελειών του δέρματος

    Περισσότερα
  • NEUBETIX Rollon

    NEUBETIX®
    Roll-on

    Ανακουφίζει και καταπραΰνει
    την αίσθηση μουδιάσματος

    Περισσότερα
  • SKINBETIX®FOOT

    SKINBETIX® FOOT

    Κρεμώδης αφρός, ιδανικός για την καθημερινή περιποίηση των ποδιών

    Περισσότερα
  • GLUCOSPRINT PLUS ®

    GLUCOSPRINT PLUS®

    Για την αύξηση των επιπέδων γλυκόζης
    στο αίμα με άμεσα και μετρήσιμα αποτελέσματα!

    Περισσότερα
  • MULTIBETIX

    MULTIBETIX®

    Για τη διατήρηση της ισορροπίας
    των φυσιολογικών λειτουργιών του οργανισμού

    Περισσότερα
  • NEUBETIX®

    NEUBETIX®

    Για την καλή λειτουργία
    του νευρικού συστήματος

    Περισσότερα
  • VIUBETIX®

    VIUBETIX®

    Για τη διατήρηση
    της φυσιολογικής όρασης

    Περισσότερα
  • INSULCHECK®

    INSULCHECK®

    Για να μην έχετε αμφιβολία για το πότε πραγματοποιήθηκε η τελευταία σας έγχυση!

    Περισσότερα
  • DIFOPREV

    DIFOPREV®

    Πρόληψη της επιπλοκής του Διαβητικού Ποδιού

    Περισσότερα

Το περιεχόμενο των άρθρων, των ιατρικών θεμάτων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται μέσω της Ενότητας «Άρθρα» ή σε οποιοδήποτε άλλο σημείο της Ιστοσελίδας μας, προορίζεται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό και δεν αποτελεί ιατρική συμβουλή. Η επιμέλεια όλων των κειμένων γίνεται από ειδικούς σε θέματα της ειδικότητάς τους και βασίζεται αποκλειστικά σε στοιχεία απόλυτα τεκμηριωμένα και διεθνώς παραδεδεγμένα σύμφωνα με τις αρχές και τις κείμενες διατάξεις που διέπουν την άσκηση του ιατρικού επαγγέλματος και την Ιατρική Δεοντολογία. Σε καμία ωστόσο περίπτωση δεν υποκαθιστούν την άσκηση της ιατρικής η οποία βασίζεται στην άμεση σχέση ιατρού-ασθενούς και την εξατομικευμένη διάγνωση και θεραπεία των παθήσεων από τους ειδικούς (διαβητολόγων, ενδοκρινολόγων, διαιτολόγων κ.λπ). Για εξατομικευμένη αξιολόγηση της περίπτωσή σας και επιλογή της κατάλληλης θεραπευτικής προσέγγισης, αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή παραβλέψετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία του θεράποντα ιατρού σας λόγω κάποιου άρθρου που διαβάσατε στη παρούσα Ιστοσελίδα. Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ στους Όρους Χρήσης Ιστοσελίδας.

X
Τα cookies είναι σημαντικά για την εύρυθμη λειτουργία της Ιστοσελίδας μας και για την βελτίωση της περιήγησης σας σε αυτήν.
Επιλέξτε ποια cookies επιθυμείτε να είναι ενεργά επιλέγοντας «Περισσότερες Επιλογές» ή επισκεφτείτε την Πολιτική Cookies για να δείτε λεπτομερείς περιγραφές των τύπων cookies ώστε να επιλέξετε αν θα αποδεχτείτε ορισμένα cookies.